Питання-відповіді

Якщо коротко, то причинами затримки мовленнєвого розвитку дитини можуть бути як анатомо-неврологічні, так і соціально-психологічні. Педагогічна недбалість та несвоєчасна діагностика розвитку мовлення дитини фахівцями, зокрема, стану її психічних та розумових здібностей. Невчасне надання допомоги відтермінує можливість дитини вчасно заговорити, розвиватись, комунікувати тощо. Згубний вплив на мовлення та розвиток дитини також має несприятливе мовне середовище, надмірне використання дитиною ґаджетів.
Скеровуємо за потреби до:
- отоларинголога (якщо потрібно перевірити слух, наявність аденоїдів тощо);
- хірурга-стоматолога (якщо вкорочена під’язикова зв’язка та підгубна складка);
- ортодонта (якщо неправильний прикус);
- невролога (якщо затримка у фізичному, психічному розвитку, відставання від норм мовленнєвого розвитку тощо);
- психолога (якщо присутня неадекватна емоційна реакція на ситуацію, порушені пізнавальні психічні процеси, нерозуміння емоцій, грубо порушена моторика, проблеми з поведінкою, мотивацією тощо).
У сучасних умовах життя батьки намагаються все встигати, поєднують безліч справ, планують свій час. Серед усіх цих моментів, щотижня на заняття логопеда з дитиною відводиться певний час. Для того, щоб корекційний процес відбувався ефективно і приносив бажані результати, заняття з логопедом слід обов’язково відвідувати регулярно та систематично, продовжувати логопедичну роботу вдома.
На це впливають такі чинники: анатомічна будова органів артикуляційного апарату, регулярне відвідування занять, мотивація до занять, самоконтроль, виконання домашніх завдань вдома та дотримання рекомендацій логопеда.
Пам’ятайте, логопед – не чарівник! 😊. Лише постійна співпраця батьків із ним принесе бажаний результат. Батьки мають бути зацікавлені у тому, щоб виправити порушення мовлення в дитини.