Кожен із батьків має певний багаж знань, проте інколи його недостатньо для навчання маленьких «балакунчиків», які так швидко розвиваються в сучасному світі. Але якщо додати трішки фантазії, поринути назад у дитинство з власними дітьми, то можна у формі захоплюючої гри, працювати над їхнім розвитком мовлення.
Пропонуємо до вашої уваги декілька порад для ігор з дітьми вдома:
I. Звуки тварин. Шукаємо на Youtube-каналі контент із звуками тварин, транспорту або природи. Просимо дитину здогадатися, що це за звук, називаємо обраний.
Також вчимось узагальнювати, наприклад: «Курка, качка, гуска – домашні птахи». Знайомимось із дитинчатами тварин – так каже корова, а так говорить телятко.
II. Ігри з крупою. Насипаємо у 2 підноси манну крупу, на яких дитина має намалювати фігуру обома руками одночасно. У такий спосіб, можна навіть вивчати букви. Також в інші посудини насипаємо різні крупи, котрі дитина має спробувати на дотик, і зрозуміти їхні відмінності. Ховаємо у крупі різні зображення та шукаємо їх разом.
III. Гра зі стрічками. Беремо різної довжини стрічки та називаємо слово. Коли дитина почує довге слово, витягуємо довшу стрічку, а при короткому, відповідно, слід взяти коротшу стрічку. Так, пояснюємо поняття довгий/короткий.
IV. Гра «Де ти?». Ховаємо різні предмети у межах кімнати, і тренуємо просторові уявлення. Наприклад, кажете до дитини: «Пошукай це ПІД диваном. ДЕ заховався ведмедик?».
V. Розкажи про свою тваринку. Для цієї гри нам потрібна іграшка, яку ми будемо описувати. Наприклад, «Собака має очі, вушка, лапки, голову і т.д. Він чорний, і має білі плямки. Пес може бігати, ловити м’ячик, пити водичку, купатися. Він швидкий і веселий».
VI. Коментуємо дії. Говоримо чітко і коментуємо власні дії. Кажемо: «Зараз я відчиняю двері. Час підливати квіти. Будемо одягати штани та футболку». Так само можете робити під час спільного приготування їжі. Просите дитину повторити, що вона запам’ятала.
VII. Гра «Полічи фрукти». Наприклад, купуємо фрукти чи збираємо їх разом у саду. Сортуємо окремо груші, яблука, сливи і т.д. Рахуємо – 3 сливИ, 5 груш, 7 яблук і і т.д.
VIII. Вправа «Чого не стало?». Кладемо перед дитиною 3, а потім більше предметів, які просимо запам’ятати. Потім ховаємо іграшку, і малюк має сказати чого не стало. Так, ми тренуємо пам’ять і закріплюємо навички узгодження слів з родовим відмінком.
IX. Автоматизуємо та вивчаємо звуки. Для цієї розваги нам знадобиться м’ячик. Граємось з дитиною з метою автоматизації звука «Л»: «Ловлю …літо». Також можемо вивчати звук «К», наприклад: «Кидаю кубик». Друге слово цієї фрази підбираємо разом із дитиною.
X. Граємо в гру «Повторюха». Придумуємо декілька слів і називаємо їх, просимо дитину назвати ті, які вона пригадає.
Пам’ятайте, що найкращі іграшки для дитини, це зовсім не вони. Будь-яка річ може стати предметом для нової гри. Забави слід придумувати індивідуально, спираючись на коло інтересів малюка. Адже батьки – це провідники дитини у світ і саме вони закладають фундамент мовлення дитини. Бо гарний приклад завжди цінніший за тисячі завдань.